O povinném ručení

Povinné ručení

Povinné ručení obecně zažité označení pro pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla. Toto pojištění musí mít každé vozidlo. Řidiči/majitelé vozidel, kteří povinné ručení nemají se vystavují nebezpečí sankce ze strany České kanceláře pojistitelů.

Dejte si pozor při koupi nového zvýhodněného vozu

Publikováno: 11.září 2012

Nabídky vozů za sto tisíc korun vypadají více než lákavě. Nedávno se objevila u Renaultu s modelem Thalia a prodejní cenou 99 900 korun. Není první, kdo tlačí cenu co nejníže, aby do svých showroomů přitáhl případné zájemce. A prakticky není možné si za takovou cenu auto koupit.

Pojištění vozidel: připojištění čelního skla je jedním z nejrozšířenějších připojištění k povinnému ručení nebo k havarijnímu pojištění. Můžete si zvolit připojištění s limitem od 5000 kč až po 50000 Kč. Některé pojišťovny vyžadují spoluúčast, jiné zas pojišťují např. všechna skla na vozidle.

Nejdůležitější na všech inzerátech s nízkými cenami nejsou číslovky, ale nenápadná hvězdička za cenovkou, která nás odkazuje na podmínky, za nichž je nám auto za tuto cenu prodáno. Nejčastěji se totiž jedná o způsob financování. Zkuste přijít s hotovostí ve výši inzerované ceny a nepochodíte. Vždy se totiž jedná o nákup auta na splátky, a navíc výhradně přes vám vnucený finanční ústav. 

Musíme si také uvědomit, zda za cenu z inzerátu dostaneme auto, které opravdu chceme. Nesmíme zapomenout, že fotografie bývají pouze ilustrační. Za základní cenu koupíme skutečně pouze základní auto v základní výbavě, většinou v bílé barvě. Miloš Borovička ze sdružení dTest doplňuje, že letos spočítali celkové náklady úvěrů, vyšlo, že nejlevnější nabídky byly přeplacené o čtyřicet, ty nejdražší až o sedmdesát.

Nulové navýšení neexistuje. Vždy jde o přelévání peněz. Prodejci například vědí, že část klientů je háklivá na úrokovou sazbu, tím pádem přicházejí s akcemi, v nichž nabízejí financování bez navýšení. Navýšení však je skryto v ceně vozidla. A naopak. Nejrůznější dárky jako autorádia nebo další sada pneumatik se ve výsledku schovají do konečné ceny auta. A jak tedy ušetřit? Je potřeba zjistit podmínky nabízeného způsobu financování. 

Každý poskytovatel úvěru ze zákona musí poskytovat takzvané předsmluvní informace. Jedním z údajů je i to, kolik ve výsledku zaplatíme. Do výpočtů pak musíme zahrnout povinné ručení a pojištění. Dokonce máme právo si sehnat sami toho, kdo nám auto zafinancuje. I když to prodejci nevidí rádi. V 80 procentech se dá počítat s tím, že pokud si seženete vlastní financování, máte vysokou šanci nemálo ušetřit. Úspory se mohou vyšplhat až do desítek tisíc korun.