Publikováno: 7.květen 2012
V případě povinného ručení hrají peníze důležitou roli. Podle internetové ankety Radiožurnálu totiž naprostá většina motoristů při výběru povinného ručení hledá nejnižší cenu – 68 procent. Čtvrtina lidí uzavírá pojistku podle rozsahu asistenčních služeb a jen zanedbatelných 8 procent motoristů se rozhoduje podle renomé pojišťovny.
Pojištění vozidel: připojištění čelního skla je jedním z nejrozšířenějších připojištění k povinnému ručení nebo k havarijnímu pojištění. Můžete si zvolit připojištění s limitem od 5000 kč až po 50000 Kč. Některé pojišťovny vyžadují spoluúčast, jiné zas pojišťují např. všechna skla na vozidle.
Má to svoji logiku, protože proč zbytečně platit víc za stejnou věc? Jenže všechna povinná ručení nejsou stejná. Konkurenční boj přinutil pojišťovny vymýšlet neustále nové produkty v rámci povinného ručení a pro obyčejného motoristu je proto někdy docela složité se v tom vyznat. A tak logicky sahá k tomu nejjednoduššímu kritériu, tedy k ceně.
Důležité je i vědět, co všechno konkrétní pojistka obsahuje, včetně asistenčních služeb. Dnes už jsou důležitá i takzvaná připojištění k povinnému ručení. „Produkt, který se nazývá povinné ručení, může mít k sobě připojena další dodatečná připojištění, která jsou určitým způsobem náhradou havarijního pojištění nebo jeho součástí,“ říká Pavel Novotný z pojišťovny Alianz.
Teprve když najdete srovnatelnou nabídku, je možné porovnávat také ceny. A tady začíná už opravdu velký boj, protože většina motoristů už dosáhla na maximální 50procentní strop, a tak pojišťovny nabízejí jiné varianty slev. Především se zaměřují víc na osobu řidiče než na samotné auto. Například ČSOB pojišťovna teď dokonce řidiče považuje za hlavní prvek, ze kterého se skládá pojistná částka.
Mnohé z pojišťoven díky bezproblémovému průběhu pojištění nabízejí klientovi pojištění dalšího vozidla za výhodných podmínek. I když tady to vypadá, že to jde proti logice ohodnocování řidičských schopností, ale zřejmě to tak pojišťovny nevnímají.